måndag 22 mars 2010

Dax för lite plantering..

Hej på er!!
Hoppas allt är bra med er, här är måndagen gjord. Skönt!!
Och ute regnar det och det är bara bra tycker jag så den här tråkvintern snart är borta!!
Nu har jag en massa växter här hemma som skall planteras om och få ny jord!
Elins hjärtan på tråd har växt så det knakar så nu tänkte jag fixa till 2 nya hjärtan på tråd av dessa revor. Klipper bara av dom...










Drar bort några blad och ner med det i jorden och vattna rejält och vips blev det 2 nya fina krukväxter och Elins fina hjärtan blev ansade och snygga!!
Om bara någon vecka börjar de växa!
Tycker det är väldigt roligt att planta...
Det är ett vårtecken det!!
Hoppas ni får en bra kväll, kramar från Camilla.




8 kommentarer:

  1. Åh vad duktig du är, borde också ta tag i detta med omplanteringarna snart....
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Oj, bara så?! Skönt att slippa att de ska rota sig i vatten först. Jag tycker det är så tråkigt att plantera om. Men det är skönt då det är gjort. Här är det också snart dags att koja. Jag är så förkyld och känner mig lite hängig. Skönt att få krypa ner i sängen. Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Min blommor skulle nog dö av chocken om de blev omplanterade!:) Det är de inte vana vid!:)
    Ser så lätt ut när du "gör" nya krukväxter.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så enkelt det lät.. Men hur får du dem så fina?? Tycker mina inte vill växa..

    Ha en bra natt och tisdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Är det så lätt, jag har en som är lite vildväxt. Ska ta och prova. Det blev jättefint i krukorna, och fin klätterställning också.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Fint det blev i krukorna. Borde börja med omplanteringarna jag med.

    Här snöar det igen.. :(
    undrar när våren tänkt komma i år.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Bra tips där! Det måste jag prova, de växer ju som sagt så det knakar!

    Ha en trevlig tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hejsan.

    Kommer bli så fint i dina krukor,
    snyggt med ställningarna.

    Ni verkar ha haft en skön helg.
    känner igen det där med tidiga morgnar...
    Men då hann ni ju med desto mer,roligare att gå i affärer än att sova bort tiden.

    Ha det gott,
    kram Anneli.

    SvaraRadera