söndag 26 juli 2009

Leilas goda rabarbersaft!!

Hej på er!!
Idag har vi packat husvagnen, städat lagat mat och gjort saft.
I morgon åker vi till Gränna, provsmakade polkagrisar här igår kväll, Jessica va där förra veckan.
Det är ju hur gott som helst, hallon/saltlakrits kommer vi ha mer än en med oss från Gränna..
Frida skall ha en liten egen semester då hon skall sova hos mormor några nätter och sen hos Jessica resten av veckan. Hon är ju 13 år och då va inte Astrid Lindgrens värd riktigt aktuellt.
Vi har lovat att vi skall skicka hem några polkagrisar på posten, (jag och Thomas lånade en av henne i går)... Frida va borta och plockade alla svärmors rabarber.
Sen kokade vi saft från Leilas bok.

3 flaskor saft blev det, barnen älskar rabarbersaft!!


Så nu blir det en veckas blogg paus när vi är på semester.
Efter Gränna blir det Vimmerby, därefter några dagar på Öland.
Hoppas nu ni får en riktigt bra vecka, kramar från Camilla.




18 kommentarer:

  1. Jag gjorde den saften förra året, men det blev lite mycket citron i så därför gillade inte mina barn den. Men jag tyckte att den var god!:)
    Skrattade åt dina kommentarer hos mig igår!:) Blev det något mer vin?;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh va gott med Rabarbersaft med citron, det brukar jag med göra men har inte gjort det i år...får kanske ta och göra en sats här med... =)

    Hoppas ni får en riktigt skön semestervecka!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla!
    Vilka fina flaskor du har rabarbersaften i:)
    Låter gott, synd att vi inte har rabarber på vår tomt..

    Vad mysigt det låter med Gränna o Vimmerby, hoppas ni får en jättebra vecka!

    Fin bild på dig där till höger;)
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en jätte härlig semester! Gränna låter mysigt.

    Rabarbersaft är ju så gott!! Tyvärr är det bara jag i familjen som tycker om det så då blir det inte att jag gör det så ofta.

    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Ha härliga dagar nu med Gränna och Vimmerby...åk över till Visingsö....där ska det vara mysigt. Vi ska dit i aug. och mysa runt..
    Ha det gott,
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  6. Vad du fejar och står i! Vilka härliga flaskor med innehåll!!! Tar gärna en... :)
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  7. Hallå vännen....Mums vad gott. Usch jag önskar att jag var så duktig och lägga lite krut på saft. Har aldrig gjort det. Måste testa...Vad kul att åka iväg. Vimmerby är bara 10 mil från mig.Astrid Lindgrens värld är ju så kul.
    Ha det så gott nu så hörs vi på bloggen när du kommer hem.Psst, min man har samma namn som din hihi...

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  8. Hej.

    Vilken fin blogg. Lämnar ett spår då det är första gången jag kikar in här!

    /L

    SvaraRadera
  9. Vad fräscht och gott det ser ut. Har också gjort den saften och den är underbar :) Den går åt minsann hehe.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  10. Hej Camilla!
    Hoppas ni har det skönt på semestern?!
    Gott med rabarbersaft, & så ljuvlig färg dessutom!!
    Vi hörs, kram Malin ^^,

    SvaraRadera
  11. Vilken fin blogg första gången jag kikar in här så jag skriver lite.Vad gott med rabarberssaft.fina flaskor.Hoppas att ni har det skönt på semestern.Ha det gött kramizar ~~~~~RITA~~~~-

    SvaraRadera
  12. Jag plockade rabarber o skulle göra den. Sen kom livet emellan o rabarberna möglade färdigskurna i kastrullen...
    Får göra ett nytt försök!! :)

    Mysigt med öland. Vi kom just hem därifrån!

    Jeanette

    SvaraRadera
  13. Hejsvejs!!! ja så kul..våra barn är ju nästan jämn gammla ju;)))

    Så mysigt med leilas rabarbersaft..söta flaskor..ja barn brukar gilla hemmgjord saft!!

    Fint me änglaran i badrummet med!!En liten piff kan göra så mö!!

    Kram millan

    SvaraRadera
  14. Hoppas ni får en härlig tid i Gränna, var där i fjol och det är mysigt där:)

    SvaraRadera
  15. Det här receptet är så himla gott, jag har också haft det på min blogg:-)
    Fina flaskor med hjärtan.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Rabarbersaft... Åh, vad gott! nu vet jag vad jag ska göra till veckan.

    Ha det gott
    Lisa

    SvaraRadera
  17. Det blev jag sugen på, får ta och göra lite rabarbersaft.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  18. Åh, Såå gott o läskande det ser ut..Vad duktig du är!! Hoppas att ni haft det bra! Många Kramar Therese

    SvaraRadera