fredag 24 juli 2009

Krydd skörd!!

Hej på er mina goa bloggvänner!!!
Nu är vi hemma från vår tripp till falkenberg, variation på väder har vi verkligen haft!!
Regn, blåst och en liten liten gnutta sol...
Men vi fixade husvagnslivet med sex personer så på måndag åker vi till Gränna sen en sväng till Vimmerby därefter några dagar till Öland.
Och idag har min besöksräknare passerat 5000 besök, så snart blir det tävling här på min blogg!!
Så många fina kommentarer jag fått, blir så glad för alla!!
I kväll har jag klippt lite i mina kryddor efter jag läst Lantliv, tips att man kan hänga kryddor på tork, luktar ljuvligt i köket!!
Sen är det bara smula de torkade krydd stjälkarna och spara till hösten och vintern!!
I lantliv hade de smulat och lagt kryddorna i små fina snaps flaskor.
Blev så glad, för precis sådana har ju jag!!!!
Skulle ju gjort midsommarsnaps i dom, men det hanns inte med...

Nu blir det kryddor i stället!!















Rosmarin, timjan, oregano, salvia och dragon!!

I kväll blir det räkor och aioli med bröd lite dill och citron, mums!!!
Hoppas ni har det lika bra som jag!!
Kram på er mina vänner, Camilla.







8 kommentarer:

  1. Här är det toppers...träskorna har varit på sin första utflykt idag...Huseby bruk...rekommenderas varmt...Kryddor...mums..blir härligt att njutta av då snön yr kring benen....Fortsatt mysiga husvagnsdagar...
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  2. hejsan
    men tusen tack för ditt fina tips om kryddorna de är ju så fina nu bara solen kommer fram och torkar dem lite ska jag klippa och hänga på tork i köket....
    ha det gott lolla
    www.lollashus.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Åh, Så härligt o fräscht det ser ut!! Önskar dig en trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Kanontips med kryddorna.. Lite god doft i köket som kan användas sedan de "vissnat".. Blir ju perfekt i dina snapsflaskor med .-)

    Ha en bra natt..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  5. Härligt med egna kryddor! Toppen att du fick användning av dina flaskor. Nyttigare att ha kryddor än snaps i dem eller??? Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Ah..jag känner doften ända hit. Vackert när det hänger kryddor på tork, och härligt och ha i höst/vinter.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Mysigt det såg ut med alla kryddorna. Själv är jag värdelös på att göra sådant där. Önskar ibland att jag tyckte att det var kul, men här är matlagning oftast ett nödvändigt ont!:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vart kommer de söta små flaskorna ifrån. Perfekta ju :)

    SvaraRadera