måndag 3 augusti 2009

Semester = filt av mormors rutor!!

Hej på er alla blogg vänner!!
Då var man hemma igen efter 1 vecka i husvagn. Tiden går såå fort... Men mysigt har vi haft.
kändes konstigt ett tag när Frida, äldsta dottern inte va med...
Vi började med Gränna och Visingsö, så fint trotts att det va lite lite regn.
Därefter åkte vi till Vimmerby, man blir ju som barn på nytt!! Både Thomas och jag hade hur roligt som helst där bland alla teatrar. Det är uppbyggt så fint och alla fina växter och denna grönska.. Vi har många tips till vår egna trädgård!!
Sen bar det i väg till Öland och Borgholm.
Hälsade på hos Kungen och Drottningen, en sådan trädgård skulle man ha...
Sååå vakert.
Thomas tycker vi kommit till åren nu när vi campar på 4 olika campingar på en vecka och är ute och ser oss omkring alla dagarna.
Vi brukar ju i vanliga fall alltid bara åka till Varberg o Falkenberg.
Men så mycke man missar, Sverige är jättefint!!
Nu är det slut med det!!! När vi kom hem hade mamma varit och lagt den här fina filten av mor-mors rutor.
Den har hon virkat nu under semestern!!
Tur för mej det att det varit lite regnigt!!
Och inte en enda tråd jag fäst...
Lovade henne att bara du virkar så kan jag fästa...

Den passar så bra till soffan och lampan, blev så nöjd!!
TACK MAMMA!


Nu har Ringblommorna slagit ut i mitt land, mor-mor hade alltid sådana i sitt land.
När jag va liten plockade frö kapslar och torkade på en tidning, sen gjorde jag små fröpåsar och målade orange blommor på påsarna.
Har alltid gillat det där med blommor!!




Blommorna står i Far-mors fina vas.
Den har jag nästan alltid framme!!
Fina minnen man har.
Hoppas ni får en bra kväll, många har nog gjort första arbetsdagen efter semestern idag.
Många kramar från Camilla.




7 kommentarer:

  1. Vi var på Astrid Lindgrens Värld för några år sedan, en höjdare verkligen!
    Vilken fin filt, blev sugen på att virka en jag också! Gillade färgerna!:) Snäll mamma du har!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin filt!
    Ringblommor är en av mina favoritblommor, påminner mig om min faster. Hon odlade alltid sådana i köksträdgården.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken fin filt.. En sådan, fast med andra färger, hade min farmor på sin gungstol.. Minnen!!

    Ha en bra fortsatt kväll och natt..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med en semestertripp, jag skulle vilja till Gränna, Visingsö och Vadstena någon gång. Hälsa mamma att filten var jättefin, den passade fint i er fåtölj.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej Camilla!
    Vilken gullig mamma du har som virkade en sån ljuvlig pläd åt er! (det är så fint med mormorsrutor)Färgerna passar ju super med fåtöljen!

    Låter som ni hade en underbar semestervecka:)

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Hejsan Camilla!
    Vilken underbar semester ni verkar ha haft, drömmen är verkligen en husvagn=)

    Vad gullig din mamma är, filten var jättefin och passade perfekt in i övriga inredningen. Fina blommor du tagit in.
    Ha det så gott.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  7. Vad fin pläden är!!!!! Färgerna gör sig ju perfekt där hos dig. Låter som att ni har haft en skön semester trots att ni har blivit " lite till åren" hihi....Ja Vimmerby är jättekul.

    Kramkram A

    SvaraRadera