fredag 3 juli 2009

Safta och sylta!!

Hej hej!
Hoppas ni har en bra fredagskväll, här har vi äntligen lyckats få alla barn i säng.. Och klockan är kvart över tio... Snart mitt i natten...
Har nästan hunnit med det mesta jag tänkt göra idag, bara gungstolarna jag inte hann med...
Och barnen har i vanlig ordning badat.
De kommande 3 dagarna har vi kalas som vi skall i väg på så det är mycket presenter och egen gjorda kort på gång idag.
Tidigt på morgonen tog jag mej till affären och inhandlade 12kg jordgubbar som jag gjort hälften sylt och hälften saft. Thomas va i väg och köpte fina burkar på IKEA igår.
Tycker det är så fint med de här gammal dags burkarna, saftflaskor köptes också men saften är inte klar innan i morgon.








Erik är en mästare på att äta flingor, mjölk och sylt. Så sylten provsmakades redan efter några timmar. Barnen öppnade burken och luktade, utbrast: den luktar som mormors!!!
Och de åt och talade om minst tio gånger hur gott det va, så där hade man lyckats!!
Hoppas ni alla mina bloggvänner får en bra helg!!
Och tack för alla fina och rara kommentarer!!
Kramar från Camilla.





4 kommentarer:

  1. Wow så fint du har gjort. Vilket lyx med både sylt och saft gjort på färska jordgubbar. Det är den bästa presenten ever när man får något som någon lagt ner kärlek i och gjort själv. Jag blir då glad i alla fall när jag får sånt :) Och visst har IKEA både fina och billiga burkar. Perfekt! Tyvärr har jag lite långt till IKEA för att bara kika förbi men jag samlar gärna på mig burkar när jag är där. Man kan fylla dem med allt möjligt och ge bort, bla skorpor, kaffe, godis, inlagd gurka och mycket mer :)

    Ha en fin helg. Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Hej hej!!
    Vad duktig du är som gör sylt och saft!!
    Det ser smarrigt ut!
    jag har aldrig provat göra vare sig saft eller sylt men hoppas jag lär mig snart :)
    Ha en härlig helg!
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Sa det i morse att jag kanske ska göra lite jordgubbssylt.....vore mysigt....
    Ha en härlig helg...tänkte gå ner och bada med pojkarna men det började åska och regna nu...kanske senare....
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut med sylten. Jag har aldrig varken saftat eller syltat men skulle gärna lära mig.
    Kram A-K

    SvaraRadera