onsdag 16 juni 2010

Scoutläger på Råddehult.

Hej på er mina vänner!!
I dag tog vi oss en tur till sjön, det va ju kanonväder.
Men jisses va kallt det va...
Stannade bara en halvtimma.. Men hemma blåste det faktiskt inte, så här var det riktigt varmt och skönt.
Frida är på scoutläger på Råddehult.
Vi har varit där och hälsat på idag.
Roligt dom har, Erik bara längtar till nästa år då han också får vara med.Kaffe på vänt.
Spisen.




Kåren hade 3 kök.



Fridas lott va att få grytan skinande blank igen med en massa svinto.
Hon lyckades faktiskt.
Nu ni skall jag ut och ta ett varv med vatten kannan i trädgården!
Ha det gott, kramar från Camilla.






6 kommentarer:

  1. Åh, vilken nostalgikänsla jag fick när jag såg bilderna!:) Var scout när jag var yngre och har varit på flera läger där det såg ut ungefär så där!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Oh, va härligt med läger, då är de sommar! Vi hade de varmt och skönt här hemma i trädgården nu på kvällskvisten, riktigt skönt var de. Tänk nu bara om den "riktiga" värmen kunde komma nu! Ljumna kvällar och massor av sol!

    Mmm...jag är avdelningens egen lilla royalist! =)Hade en bilaga från Borås tidning som väntade på mig på skrivbordet i måndags! Bettan vet vad jag vill ha! De blir nog en och annan timma i soffan på lördag. Precis som du skriver, man vill ju se alla fina klänningar, blommor mm!

    Må så gott & ha en fortsatt bra vecka!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt de verkar ha det!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med läger, det är något speciellt! Påminner mig om när jag själv var i den åldern och man for iväg.....Hoppas att du får en fin dag med mycket solsken! SommarKramar Therese

    SvaraRadera
  5. Mysigt med scoutläger!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Så mysigt när barnen är på sommarläger, och lite spännande och hälsa på dom. Gissar att det kaffet smakade gott. Hoppas nu det fina vädret håller i sig över helgen, ja över hela sommaren.
    Ha en fin junidag
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera