fredag 18 juni 2010

Fredagsmat..

Go kväll!!
Oj, andra inlägget i dag..
Gjorde en jättegod lax till middag i dag.. Örtig parmesanlax kallas den.
Lantliv nr 4 i år hade med den.
Har gjort den förut men till färskpotatis var det riktigt gott.Lax, färska räkor, olivolja, citron, lime, parmesanost, blandade örter, honung och salt.
Dill och räkor.


olja, parmesan, örter, salt, honung, limeskal o saft, citronskal o saft som en marinad.

På med det på laxen och hyst in i ugnen 35-40 min.
Ugnen skall vara på 150 grader



Den kan vara kall serveras både varm och kall men godast kall.
Garnera med räkor.




Och njut med ett riktigt gott vin!!
Det är verkligen bröllopsyra på tv...
Få se om man kan hitta nått som hela familjen kan tänkas se...
Må så gott, kram Camilla.






10 kommentarer:

  1. Härligt att du gillar min blogg & att du gjorde en liten kommentar, det gör ju att jag fick hitta hit :) Blev såååå sugen på både laxreceptet & Masi-vinet, ser supergott ut!
    Kram & ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. O det lät jätte gott!!! Måste jag prova någon gång. Här blir det dock hämt mat idag...huset är i stort sätt ned packat. Självklart ska jag hålla er uppdaterade genom bloggen. Nu kommer den bli ännu viktiga än någonsin...Trevlig kväll önskar jag er!!!

    SvaraRadera
  3. hej och tack för hälsningen inne hos mig! jodå, det var riktigt roligt att träffa bloggarna, och jag hoppas det blir fler träffar snart :)
    vilket vackert kök du har! och laxrätten ser så smarrig ut. den kunde jag tänka mig att laga på midsommar. ska direkt lägga in dig på bloglovin så jag hittar hit fler gånger.
    ha en skön helg, kram
    ingela

    SvaraRadera
  4. GUD VAD GOTT !!!!! ska härma dig ngn kväll, vinet har jag testat och gillar det skarpt. Ha en shyrre helg Camilla, kram Malin
    Försök övertala Timberland förresten, sandalerna var de skönaste på år och dag.

    SvaraRadera
  5. Det lät gott!! Med en man som fiskar mest jämt blir det en del lax o det är kul med nya recept!
    Vad kul att du gillar mina stubbar:) Billiga o bra "krukor" dessutom.
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Det där lät jätte gott för en som gillar lax!:) Synd att våra barn inte äter det bara.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Mums! Vilken härlig måltid du fick till! Måste absolut testas:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Mmmm, ser så mumsigt ut. Nu ska jag kika vidare på din blogg. Tack för kommentaren på min blogg. Kram

    SvaraRadera
  9. Mmmm så gott det ser ut!
    Kul med växthus, det kommer att växa så det knakar där i sommar.

    Ha en mysig helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  10. Åh det lät och såg så gott ut!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera