tisdag 8 juni 2010

Hjälp mej....

Hej på er!!

Har ni det bra??

Har varit hos frissan och gjort mej lite mer blond...
Nöjd.
Behöver verkligen hjälp med en sak..
Det här med att bara städa av lite.. När jag städar av tar det 2 dagar...
Städar så förb.... noggrant.
Allt skall vara rent och snyggt.
Som ni förstår med 4 barn hinns det ju inte med så oftast är det bombnedslag, fast rätt bra ordning i röran om ni förstår..
Så nu på lördag är det tänkt att det skall bli lite fest.
Då drar jag ner allt som går, alla växter står på altan, gardiner nere, putsar alla fönster, tvättar mattor, och va jag nu skulle in i kläd kammaren och dra ner en massa där förstår jag verkligen inte.. Som det ser ut.. Men tro det eller ej börjar den röda tråden infinna sej..
Så hjälp mej komma på hur jag gör när jag bara skall dammsuga och eventuellt tvätta golven utan att det skall behöva ta flera dagar!!
Har fått upp sommargardinerna i köket.
Gardinerna har jag fått av en väninna när jag fyllde 30. De här gillar jag..
Köpte 2 pelargoner och 2 buskstöd på Blomsterhuset i dag.
Somrigt ljust och fint!!








Nej nu skall jag återgå till min röra..
Ha det gott vänner, kramar från Camilla.





4 kommentarer:

  1. Även här hos Oss blev det sommar gardiner i köket.
    Så fina Dina gardiner är med smultronen.
    Och Jag känner igen det där Du skriver.
    Det blir rörigt av att städa också.
    Först iallafall.
    Jag vill byta blommor,krukor,dukar,kuddar i soffan och ljus mm. när Jag byter gardiner så det blir väldigt rörigt i köket men sen så.

    JA hur man ska kunna städa utan att det tar flera dagar har Jag inget bra tips på... det brukar ju vara bra när man ska få gäster för då blir det av.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jösses! Så där noga städar jag bara några gånger om året!:) Skulle vilja städa noggrannare, men jag orkar inte och fem minuter senare syns det knappt. Däremot vill jag inte ha det rörigt omkring mig, så du kan ju tänka dig hur jag mår just nu!;) Blir snart tokig på all röra och då blir jag sur och grinig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bättre å städa efter kalaset kanske;) nä, skoja bara, ett välkomnande hem är det bästa hem som finns, och det har du;) Ert hem är ju mitt hem ibland med, när ni är ute å reser:) kramkram min kära svägerska:)

    SvaraRadera
  4. Ja du, om det blir till någon hjälp vet jag inte, men frågan är ju för vems skull vi städar? Sedan är ju också frågan hur det känns att besöka ett hem där de inte har varit så noga med städningen. Kännns det helt okej och trivsamt bara för att det är någon annans hem?

    För egen del är jag lite som du, när det planeras gäster vill jag städa igenom ordentligt och damma och tvätta gardiner och fönster, men å andra sidan sker det inte så ofta. Det känns som att då blir det äntligen av ...

    Egentligen hade jag nog velat ha ett hem som ser hyfsat ut jämt så det vore enkelt att mer spontant bjuda hem folk. Vi får väl se hur det går nu när jag och pojkvännen ska samsas i hans hus. I det fallet är det ju jag som är mer ordningssam och blir tokig på allt onödigt som inte tas bort efter måltider och dylikt, samtidigt som jag kan ha pappershögar drällande. Så nu vill jag nog städa igenom ordentligt när jag ändå flyttar in så det håller sig ett tag, medan han gladeligen hade ställt dammiga böcker i bokhyllan ...

    Jag hoppas vi på sikt kan storstäda något rum från tak till golv i taget för att hålla en hyfsad ordning, för även storrengöring behövs ju ibland.

    SvaraRadera