onsdag 5 augusti 2009

Jag vann!!!

Hej på er!!
För några veckor sedan hittade jag en blogg som heter Grus & Änglastoft hade aldrig varit där förut. Tävling hade Jenny som hon heter, lämnade en kommentar att jag gärna är med och tävlar!!! Och vet ni? Jag vann!!! Hurra, nu är jag också en lycklig ägare till denna fina bok!!
Tack snälla Jenny och hoppas inte det gör något att jag lånade din bild.
Titta in hos henne, Grus & Änglastoft finns i min blogglista!! Idag har jag och 3 av barnen tillbringat några timmar i blåbärs skogen. Nästan 4 liter blev det!!
Ni skulle sett lille Melker som är ett år och tre månader, han gick och lulla runt och åt blåbär säkert 1 timma..
Gissa hur hans mun och kläder ser ut..
Men det gör ingenting, jag tvättar!!
Lite kantareller hittade Elin och Erik, de cyklade i väg lite före mej.
Helt överlyckliga va de att de hade funnit alla kantareller alldeles själva!!

Av blåbären skall det bli Blåbärs dricka!!


Visst ser det härligt ut??



Och självklart hämtar jag receptet från Leila!!
Den boken är helt ljuvlig!!!
Så nu står saften ett dygn i kylskåp, så i morgon skall jag hälla upp den på fina flaskor!!
Hoppas ni får en bra kväll, kram från en glad Camilla.
Och Jenny tack igen jag blev sååå glad!!





9 kommentarer:

  1. Den boken är jätte fin! Köpte den när den kom ut.
    Härligt det ser ut med svampen och blåbären också.
    Nu ska jag kolla in bloggen du tipsade om!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vilka fina bilder du lagt ut:)

    SvaraRadera
  3. Blåbärsdricka......sug på den....vilken lyx..
    Grattis till vinsten...och boken vann du...nyfiken på den är jag efter att man sett den på var och varannan blogg....,
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  4. Hej Camilla!
    Grattis till den fina vinsten! Den boken har jag oxå, såå många vackra bilder o idéer:)

    Mmm, vad gott med blåbärssaft!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Sommaren är så fantastiskt rik på goda ting, blåbärsdricka måste vara supergott! Härligt med lite svamp också, doftar så gott när man steker dem i lite smör.

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Grattis till din fina bok!! Vad roligt med en vinst.....Jättefina bilder på blåbären o svampen! Sommar Kramar Therese

    SvaraRadera
  7. Grattis vännen, vad kul...Jag har också vunnit en bok. Väntar!!!! Haha jag kunda ha berättat för dig att man inte skall göra potatismos på sommaren. Tips är att använda bakpotatis, blir skapligt eller att hotta upp pulvermos. Ser ut som att ni har haft en härlig dag i blåbärsskogen.

    Kramkram A

    SvaraRadera
  8. Grattis till den underbara vinsten. Visst är boken fin?! Jag har den redan trots att jag var med och tävlade, men hade jag vunnit hade jag gett den till någon i present. Nu får du mycket trevlig läsning. Hoppas ni har sol och att du får njuta av den. Jag sitter på balkongen och har det underbart samtidigt som jag bloggar :) Kram Josefin

    SvaraRadera
  9. Grattis till den jättefina boken. Vilken tur man kan ha...
    Kram Susanne

    SvaraRadera