tisdag 11 augusti 2009

Slut på semestrandet!!

Hej på er!!
Nu har vi kommit hem från vår semestertripp.
Vi har varit i Varberg några dagar.
I år har vi ju campat en hel del och sett mycke.
Samlat energi har vi nog också gjort, för i morgon kör vi i gång i trädgården och trappan framför dörren skall bli gjord.
det skall bli riktigt roligt att greja!!
Thomas har semester denna vecka också.
På vår altan blommar det för fullt och kryddorna har kommit igång en andra gång.
Jag klippte ner de flesta för jag tyckte nästan de såg förväxta ut..
Men nu är de fina igen.


Oreganon va de enda jag inte klippte ner, skall binda en krans av de här blommorna.
Kommer lukta såååå gott!!


Och titta här ett tiotal tomater har blivit röda!!
De står mot väggen här på altan.
Nästa år skall jag odla massor med tomater och gurka, för då har jag förhoppningsvis ett stort fint växthus!!
Hade det i mitt förra hus, och tänk va jag saknar det!!
Hörs i morgon igen, kram Camilla.




10 kommentarer:

  1. Jösses, vad det växer hemma hos er! Växthus har vi inte plats till och sedan är jag inte tillräckligt intresserad av att ha något heller. Skulle vara för att ha som litet "uterum" i så fall, det har en väninna till min mamma!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inga gröna fingrar alls så kryddväxter, tomater och dyl hade bara dött här.. Tyvärr.. För det hade varit smaskigt att ha det och bara kunna plocka in..

    Jobba lugnt med trappen i morron..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Ja wow vad det frodas på altanen. De är jättefina!! Underbart med massa grönt ute tycker jag. Det ger så mycket liv och glädje.

    I Varberg är det så fint. Hoppas ni haft det riktigt gott på semestern. Kram Josefin

    SvaraRadera
  4. Åh va jag längtar tills jag någon dag köper ett hus med trädgård!! Jag vill också kunna odla mina egna kryddor och grönsaker. Ett växthus skulle ju vara helt underbart! ......jaja, jag får fortsätta att längta och njuta av dina bilder och berättelser medan jag gör det =)!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Här växer det såå det knakar!!!Mysigt med egenodlat...i år bliddeinte så mycket här...annats brukar det va morötter, lök, dill persilja mm
    Vill med ha ett växthus!!!

    kram Millemamsen♥

    SvaraRadera
  6. Så fina växter du har, vill oxå ha ett växthus, kanske blir ett nästa år.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Ojoj vad det växer så det knakar hos er och vilka härliga somriga bilder du visar:-) Ha en fin dag, kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Ja du har gröna fingrar, det är ett som är säkert. Vilken härlig doft på altanen om du puttar till växterna lite. Jag är också inne på sista semesterveckan.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Mmm känner ända hit hur gått det doftar !
    Jag har oxå skördat några tomater , fast grannens barn har nog skördat fler ;-)
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  10. Opps! Ramlade in på din fina blogg!!
    ´Här måste jag kika runt, en massa fint!

    Kram Nadja

    SvaraRadera