onsdag 11 mars 2009

En titt in i mitt kök!!!

Hej på er!

Idag blir det lite bilder på sådant jag tycker om från mitt kök.
Har en spiskupa som jag pyntat med en krans ljus och ljuslyktor.
Ljusstakarna har gått i arv från Thomas fars farbror, tycker så mycket om dom.
Har en hemtrevnad i skålen, går i vågor med den växten men nu tycker jag om den igen...





Har en hylla under skåpen i köket, liten billigare variant på burkar från Ikea.
Pyntade till dom lite med ett trähjärta som jag skrev innehållet på och lite band.








Och här har vi min hushållsmaskin som jag inte skulle vilja vara utan.
Vällingburken som jag köpt på Blomsterhuset skulle jag gärna ha fler av!!!!




Kommer ni i håg bollarna man la på krukorna?
Jag hade några sådana med murgröna som jag klippt sönder
och gjort kransar av. Konstigt att alla dom bollarna
överlevde flytten. Kastade en hel del förmycket tror jag....








När barnen kom hem från skolan slipade Erik möbler och jag målade lite. På bilden nedan ser du lite möbler hyllor spegel och ett gamalt fönster, allt skall få vit färg på sej och sedan placeras ut i Elins rum.
Fönstret skall få massonitskivor med griffel färg där glasen suttit.
Önskar bara att dygnet kunde ha några fler timmar!!!!!







Ha en riktigt bra kväll!!!!!!!!!!!!!!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar