tisdag 12 maj 2009

Smaksatta oljor till grillning!

Hej alla!!

Mitt hem är helt upp och ner. håller på med tvätten, sorterar ut barnens alla kläder, tvungen att sticka och handla och om 20 minuter börjar Eriks match..... Vill bara visa mina olje... ja vad heter dom.. Bra fråga... Jag är i alla fall lycklig ägare till dessa olje...... från Eva Solo. Vi fick presentkort på cervera när vi flyttade in då köpte vi de här. Förra året hade jag oljor som jag använde till grillmarinaderna, det va lyckat så det blir innehållet i år igen!! Jag köpte olivolja, vitlök, Spansk peppar, citron och kryddorna hade jag själv. Det blev timjan citron timjan och rosmarin.
Skär lite i dem så smakerna kommer fram.

Sen stoppar jag i allt i den ena har jag citron, peppar, vitlök, timjan och citron timjan i den andra lite peppar rosmarin och 4 vitlöksklyftor därefter häller jag på oljan.


Det är inte bara gott det är fint oxå!! Och ett tips när ni använt oljan fyll upp med ny olja för kommer grönsakerna fram och inte är täckta med olja möglar det... Gissa om det hänt????
Kan verkligen rekommendera det här, Jättegott och snyggt!! Skall jag rusa i väg på match.
Ha det jättebra och tack för alla rara kommentarer!!



20 kommentarer:

  1. Men vad gott och vad fint du har gjort. Jag har också en Eva Solo oljekaraff och den är helt underbar. Droppar inget :) Jag ska se till att testa detta jag med. Är ju fint som dekoration också. Tack för tipset.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Hej svejs! Jag förstår att du har mycket...Men du verkar vara ett riktigt energiknippe! Härligt! Vad duktig du är med dina grilloljor..Jättefina bilder bjuder du på! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på din grilloljor.
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vilket hus!!!! Så skönt med stort hus när man har barn. Vi har alltid bott i ett litet hus med tre barn, just nu bara en kvar hemma. Men man blir van att ha trångt och dela med varann också. Huset är lagom när vi blir två kvar hemma.

    Du har så god smak ser jag.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Det låter gott! Måste provas inför grillsäsongen! Tack för slippa-mögel-tipset, annars hade det definitivt hänt mej!
    O det var vackert för ögat också!
    Hoppas matchen gick bra!
    Kramis Cilla

    SvaraRadera
  6. Läckert,-jag ska härmas! Har alltid oljor framme på matbordet tillsammans med flingsalt-mums!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  7. Jätte snyggt och verkar gott också! Jag tror jag kanske knycker idén om jag hittar någon passande snygg flaska till det. Bra att ge bort som present om man ska hem till någon och grilla i sommar... Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Har oxå provat, och det är superenkelt men supergott! Man kan även byta oljan mot lite starkare varor...hmm! Men då ska man inte ha det på köttet utan i ett litet glas bredvid...*fniss* Också jätteenkelt, men jättegott!

    Stressa inte för mycket!
    Kram L

    SvaraRadera
  9. Vilket roligt tips, det ska jag VERKLIGEN testa! fint blev det också!!!!

    KRAM /H

    SvaraRadera
  10. Hej kompis!
    Hur hinner du allt??? Vad snabb du är och vad bra allt blir!!
    Ha en bra dag!
    kram

    SvaraRadera
  11. Önskar att jag vore bättre på att göra egan oljor, och egna marinader vore också perrans.. men jag har nog inte rätta kryddsmaksinnet eller något.. ;-)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    det där verkar gott och ser riktigt läckert ut!
    Fint tips!
    Ha en härlig torsdag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Bra tips! Så enkelt och så gott! Vad fint det blev på Fridas rum , kan tro att hon är nöjd!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Vilket bra tips !!
    Det blir ju så vackert också !
    Kraam !

    SvaraRadera
  15. Hejsan!

    Tack för tipset...

    Vilket vackert hem du har...och dina barns rum är ju så mysiga....

    Ha´en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  16. Tack för tipset!! Det låter gott o ser jättläckert ut.Det tar jag med mig inför alla grillningar, ler. Ha det så gott. Kram Lenita

    SvaraRadera
  17. Det var en fin ide, ska prova. Och dekorativt i köket eller vid grillplatsen. Smaskens..
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Det lät enkelt och gott,ska defenetivt prova till grillningen i sommar!
    Grattis till din utmärkelse och tack!
    Kul att du gav kommentar till mig så att jag hittade din fina blogg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  19. Oj oj oj vad duktig du är! Själv är jag inte lika kreativ så jag njuter av andras alster, hihi. Fin detalj till köket!!:-) Kramis Sofia

    SvaraRadera