tisdag 19 maj 2009

Fart i krukorna.

Hej på er!!
Hoppas allt är bra med alla. Vi håller på för fullt ut i vår trädgård. Planterar i krukor och ordnar och fixar. Det är så roligt med vår med alla planteringar man kan göra.Precis vid altan har jag ju sått grönsaker i pallkragar och för att dölja dom la vi sten framför och fyllde med jord så det blev lite extraland. Det kommer att bli så fint när det är klart med alla plattor och gräs.
Mitt myrten träd har fått flytta ut nu över sommaren.

Gissa om jag gjorde ett fynd i söndags, på en blommvagn jag råkade gå förbi stod det 10 för 100 kronor. Och det va dessa ros pelargoner och mårbacka, okej att det va en del gula... Men det är helt fullt med knopp.. De längst fram har jag tagit sticklingar från mammas vita pelargon.






Här är en stickling som verkligen växt till sej. Har haft den inne i köksfönstret någon månad bara.




Kryddorna börjar ta fart.





Snart kan vi börja så gräs, det skall bli så skönt att slippa se all jord!!!
Hoppas kvällen blir bra, nu skall jag fösa in mina barn i duschen!!! Kramar från Camilla.






9 kommentarer:

  1. Titta vad fint det har blivit! Vad dina kryddor vuxit till sig! Det kommer bli urfint med landet! Ska bli kul att se sedan då allt kommit igång!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  2. Oj så fint du gör !!
    Visst är det kul tid ute nu !!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Så fint ni gör!!!
    Vilken underbar tomt, med utsikt över sjön. Huset ser superläckert ut, passar perfekt i miljön.
    Har inte hunnit läsa hela bloggen än, men allt ser så himla fint ut.
    Ha en bra dag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så härligt det ser ut!
    Kan nästan känna doften från kryddorna hit :)
    Hoppas du får en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ska också satsa på lite kryddor i olika krukor, lika dekorativt som blommor!

    Ha en trevlig kväll!
    L

    SvaraRadera
  6. Men vad du har planterat mycket fint! Det är vackert med mycket växter på altan. Jag odlar också i pallkragar i väntan på att mitt växthus ska monteras ihop. Ditt kök är ju en dröm! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Vad fint du gör:)visst är det en härlig tid vi går till mötes,jag njuter i fulla drag.Ibland ska man ha tur;jag tänker på fyndet du gjorde;ha det så gott kram Eva

    SvaraRadera
  8. Ååh, vad mycket fint du visar. Älskar växter av alla de slag. Speciellt pelargoner. Min sambo fick ett myrtenträd av sin personal häromveckan. Så fint. Är det svårskött?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Oj oj oj vad ni har FINT på er gård och altanen. Alla dessa vackra växter. Wow!!!! Det ska du vara nöjd med. Ni bor ju så fint. Underbart kök visar du också i förra inlägget.

    Kram Josefin

    SvaraRadera