torsdag 23 april 2009

Torsdag igen!!

Hej på er alla mina bloggvänner!
Idag har det varit underbart väder!!! I morse ringde Thomas och frågade om vi skall åka till IKEA i morgon. Roligt, skall handla lite till Elins rum. Det är bara en vecka kvar till hon fyller år och skall få sitt rum pyntat och nytt skrivbord! Har köpt bokstäver och satt på hyllan, tycker om det och väggord!! På bänken står det alltid en kaffekopp, är inte som alla andra för jag kan dricka det iskallt.... Och jag gillar mina phillippa K muggar, pappa gillar dom inte för muggar skall ha ett öra att hålla i...
Vid sidan av det här badrumsfönstret skall jag köpa lika bokstäver som i köket fast skriva BATH istället, tror det blir snyggt. Har hittat snygga på panduro också men de var av papp så det va nog inget bra alternativ, med 4 badande barn i huset! Så det får bli dina Maria!




Kryddorna är planterade skall bara köpa en rosmarin också!




Den här gamla lampan skall jag göra om till Elins rum, om någon vecka får ni se hur det blev!!!



17 kommentarer:

  1. Du har verkligen ett häftigt kök, jättefint tycker jag. Det är nog dags och införskaffa lite kryddor, ser härligt ut med dina.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Antar att Thomas är din sambo. HUR LYCKAS DU FÅ DIN MAN ATT FRÅGA OM NI SKA ÅKA TILL IKEA??!! Önskar P kunde göra detsamma!!! Något tips kanske ;)

    Så roligt att se omgjorda saker, ser fram emot lampan..
    Ha en trevlig helg!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vad fint både i köket och badrummet.
    Kryddväxter är härligt, jag var iväg och köpte några igår men jag har en del som övervintrar också. Skal bli kul att se lampan sedan.
    Anette

    SvaraRadera
  4. Men HERREGUUUUD så FINT!!!! Köket är ju helt fantastiskt och även badrummet! Älskar verkligen din inredningsstil!!!!

    Ha nu en riktigt underbar helg! KRAM/H

    SvaraRadera
  5. Mysig gammal lampa! Det ska bli kul att se Elin rum då det blir klart! Dricker du kaffet kallt?? Låter inte alls gott, men smaken är ju delad... Själv har jag nästan halva koppen med mjölk och den ska i innan kaffet så det blandas... Alla har vi våra egenheter eller hur... Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Jätte fint hus ni har!
    Gillar också de där bokstäverna, var har du köpt dem?
    Tack vare bilderna på ert kök, så kan jag nu tänka mig en helkaklad vägg med någon eller några öppna hyllplan!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad kul att de kikade in till mig! Vilket fint namn på bloggen, hade funderingar på det, då jag gillar ordet smultronställe!

    Vilket fint hus ni har! Åh vad kul att få bygga sitt eget hus, jag skulle vara så stolt! Det är en dröm jag har att få bygga ett helt nytt hus precis som jag vill. Tänk att ni har gjort det!

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  8. Promenader som är så skööönt! Då kan man bara njuta av väder och vind samt livet. Det ska man minsann inte underskatta. Tack för din kommentar. Jag blir så glad :)

    Ha en skön söndag. Kram Josefin

    SvaraRadera
  9. Tack för din rara kommentar hos mig:)Jättefina bilder du bjuder på!IKEA tackar man ju inte nej till,hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Tack för titten,vilken otroligt vacker säng du har fått tag i.
    kram o ha en go dag
    ninni

    SvaraRadera
  11. Hej! Första gången jag strosar runt hos dej och tittar mej omkring. Vilken härlig säng du gjort och vilket fint lapptäcke på den. Jag kommer nog åter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har i ert kök! Lampan var superläcker! Spännande att se den sedan.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Tack för kommentaren hos mig.
    Vilken mysig blogg du har. Hit kommer jag tillbaka.
    Nu ska jag kika lite till..
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Vad fint ni har i köket, med fina detaljer.
    Fint med zink och örtkryddor. Jag ska köpa kryddor snart, men ska kolla vilka som klarat sig i kryddlandet över vintern först.
    Dottern får säkert fint i sitt rum snart.
    Ha en fin vecka i solen!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Hej.
    Vad kul att du skrev en kommentar hos mig, för då hittade jag också till dig ;) Du har en jättefin blogg!
    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  16. Älskar IKEA, kommer säkert att bli hur fint som helst med dotterns rum. Lampan är ju fin som den är men ska bli spännande att se vad du hittar på.
    Kram Åsa

    SvaraRadera