lördag 29 december 2012

Mysig lördag..

Hej hej!!

Ett sådant väder vi har i boråstrakten.. Regnet bara öser ner.. Igår när vädret vad som finast bestämdes det att det skulle bli en heldag på isen. Korvgrillning och varm choklad men ack vad fel det blev i planeringen..
Istället har jag tänt en massa ljus och plockat ner tomtarna.
Det blir ju så rent när dom är nere..
Hade alla tomtar på en och samma plats i år, och hjälp vad snabbt det gick och få ner allt!
Fick ett par fina ljusstakar i julklapp som skall få en fin plats i vardagsrummet i stället.
Så här har det sett ut på vårt matbord i köket i år, den fina duken fick jag av mamma strax innan jul. Hon har vävt den, vist är den fin?



Helt i min smak.

Fatet och glastomtarna har jag ärvt av min mormor. Deras hem röjde vi ur i maj i år.
En jobbig dag men även mycket skratt med goda och roliga minnen, och självklart lite tårar också.
Hos mormor tillbringade jag mycket tid som barn!

Nu skall det lagas lite middag här, idag blir det Lasange!
Ha det gott, kram Camilla.

5 kommentarer:

  1. Här får de få tomtar vi har och granen stå kvar till efter nyår, men sedan skall det rensas bort..

    Ha nu en fin fortsatt sista lördagskväll detta året..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ååå vad skönt att bli av med tomtar.Ha en skön och mysig lördagskväll den sista för i år .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Så skönt att plocka undan julen, men jag har nog den kvar ett tag till i år, även om jag brukar vara ganska snabb med att få undan den.
    Här har vi också bara regn.
    Ha en fin lördag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Här har vi sluppit regnet, men +4 grader har vi haft!:(
    Har läst dina senaste inlägg och här har det hänt grejor minsann! Grattis till Casper!:) Väldigt fint namn!;)
    Jag är också sugen på att börja plocka ner tomtarna. Dotterns gran åkte ut redan i förgår, men den stora är kvar. Ska nog börja plocka undan lite imorgon...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Duken är jättefin och lasagne låter
    gott efter all julmat. Önskar dig ett riktigt
    Gott Nytt År
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera