torsdag 20 maj 2010

Kan om jag bara vill..

God morgon på er!!
Underbar morgon men skall visst övergå till regn...
I allafall om ni inte redan vet det så tillhör jag gruppen som inte får gjort en enda sak innan klockan 11 på förmiddagen. Är helt sanslöst dålig på att komma i gång de dagar då jag inte jobbar..
I Augusti öppnar vi vår butik 10-18 varje dag.
Måste ju få gjort lite på morgonen då..
i dag skall jag hjälpa till och sälja blommor på mitt förra jobb.
klockan 10 skall jag vara där. passade ju ypperligt att prova på det här med morgonarbete.. Fick gjort hur mycke som helst..
Börjadebaka kakor som skall med till föreningen i eftermiddag. Alla barn skall ha med sej kakor till kiosken 1 gång och denna gång va det Eriks tur. Där började jag sen tog jag disken, tvätten och hann till och med dammsuga lite också.
Så jag kan om jag vill...
Hallongrottor blir det till försäljning i Olsfors i kväll..


Nu har däremot tiden rusat i väg lite..
Hoppas ni får en bra dag allihop!!
Kramar från Camilla.




8 kommentarer:

  1. Ser så goda ut:) Kramkram

    SvaraRadera
  2. Super effektivt!:) Jag börjar ibland 9.15 och går jag då upp lite tidigare än vanligt så kan jag hinna med massor. Och det är så skönt att komma hem och slippa göra det då!:)
    Vad sugen jag blev på hallongrottor nu! Kommer snart ha en lista på allt jag vill göra när köket är klart!:) Kanske bra sätt att lära sig den nya ugnen?!?:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad smart att använda squeezeflaska med sylt!

    SvaraRadera
  4. Fy attan vad duktig du är.. Jag med är en sån som har svårt att starta upp på morronen, borde bli bättre på det, skönt att ha allt gjort sen ju..
    Så goda de ser ut dina hallongrottor..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är .Är jag ensam hemma går det så himla bra att komma igång och fixa och greja.Men är Älsklingen eller Änglarna hemma går det segt.År skönt att vara klar tidigt för då har man hela dagen på sig att göra annat!!!Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Vad mumsiga de ser ut kakorna! Jag hör nog oxå till de morgontrötta...men idag har jag oxå lyckats baka (vid niotiden), bara en mjuk kokoskaka men den gillades av min minsta...(Vabbar för lillstackarn har fått vattkoppor...)

    SvaraRadera
  7. Hej igen Camilla!
    Säger igen bara för att jag skrev en lång kommentar men på nåt vis kom jag åt någon knapp så hela kommentaren försvann...börjar om igen...ska se hur det slutar....hum

    Wow, vilken effektivitet!! Ja, man får dra igång direkt när man går upp annars är det lätt att man dragit omkring i morgonrock alldeles för länge. De där hallongrottorna ser mumsiga ut.

    Läste att din superlånga runda hem från jobbet gick bra! Härligt, stort lycka till med varvet, superimpad!! Ja, usch, vad besvikna vi blev, inget kalasande alls. Jag får nog användning av de fina tightsen...vi har fler fester i juni, kul!
    Dina hallongrottor ser mumsiga ut. Jag har också bakat idag, mamma var här och hjälpte till. Såg på bilden där i köket att du använder ett kakfat till kryddor, superbra idé..ska se om mitt fungerar att göra så med.

    Stort supergrattis till ert stora beslut att starta företag, jag lyckoönskar dig i massor!!!! jag lovar att bidra när du drar igång.

    Ni har underbar utsikt, härlig sjö. Tar ni morgondopp kanske? Jag är en riktig badkruka, minst 20 grader tack!

    Kram Ann

    Underbart söt kanin!!

    SvaraRadera
  8. Ja, så det kan gå när man inte kollar igenom det man har skrivit....mumsiga hallongrottor ;)

    SvaraRadera