måndag 1 februari 2010

Julen varar väl till påsk??

Hej!!!
Japp måndag snart fredag!!
Hemma hos mej blir det alltid någon tomte som man glömmer att plocka bort.
Årets tomte som blev kvar är en som jag är jätterädd om, får alltid stå i vitrinskåpet över jul.



Tomten har jag fått av min moster som dog i en trafikolycka för många år sedan.
Hon blev bara nitton år.
Så den här tomten får det inte hända något..
Och vem vet den kanske kan få stå där till nästa jul!!



Här i Boråstrakten har det kommit massor av snö igen.
Och jag tycker det är ganska okej med snön, det är ju just och fint.
Fast nu räcker det snart om jag får bestämma.
Lille Melker har precis lärt sej att leka i snön, förut har han bara lallat om kring.
I dag slet han verkligen med sin pulka när jag kom hem från jobbet.




Vid den högra krukan står mina 2 svarta ljuslycktor...
Lite ser man dom...




Ser ni bussen lite långt bort på kortet.
Han står så fint parkerad i diket.
Det är jag som råkade preja ner skolbussen i diket..
Det tog nästan en timma för Thomas och några till att dra upp honom..
Så det kan gå...
Hoppas ni får en bra kväll, kram Camilla.







6 kommentarer:

  1. Ja man tror att man har städat bort all jul...men det lyckas alltid titta fram nåt =) Jag hitta en liten snögubbe bakom sonen gardin med tomteluva på i år...se va som kikar fram efter nästa års julstädning.

    Din tomte var kanske meningen med att glömma...vem vet den kanske gömde sig när du började städa bort julen o visa sig igen o bara ville att du skulle "se mig"...varför inte låta eran hustomte få stå kvar, lite mysigt nu när den är just speciell för dig..

    Här snöar det hela tiden oxå hellre det än att det öser ner regn...men vi har det inte så kallt nu som vi hade i helgen då var det -20 grader kallt nu har vi bara -3.8...lagomt.

    Önskar dig en härlig kväll.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. oops, är du en sån vilde på vägarna? Vad pinsamt, hoppas inte att dina kids var ombord he he.
    Moster-tomten är väl en fin påminnelse om att bry sig om släkt och vänner medan vi har dem omkring oss så jag tycker att den ska stå kvar i skåpet så du ser den emellanåt. Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Barnen har varsin Goebbels ängel. De är ganska juliga och är med speldosa. De står framme året runt, bara för att de fått dem av makens farmor som gick bort 2003. Kanske att din tomte ska vara framme året runt?!?
    Så du är så vild i trafiken?!;) Tur att det gick bra.
    Här har vi också fått ännu mer snö, dryga 10 cm natten som gick, och nu tycker jag att det räcker!:) Den får gärna ligga kvar ett tag till, men det behöver inte komma mer.
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Camilla!
    Vilken söt tomte från din bortgångna moster, jag tycker han kan få stå där i skåpet hela året och vaka över dig och din familj:)

    Hihi, låter som du kör lika vilt som jag på vägarna, fast jag har inte lyckats preja ner någon buss ännu;) Vad bra att de fick upp den till slut! Där i diket gör den ju ingen nytta:)

    Ha en trevlig kväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Camilla!
    Härligt med snö ute för lillkillen. Jag förstår att tomten har ett speciellt värde för dig.
    Såg att ni hade otur med duschkabinen, fy vad mycket glassplitter.
    Må så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. ja vissa saker kommer att betyda mer för en än andra, förstår att du är rädd om den!

    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera