måndag 15 februari 2010

Hej!!
Sportlovet har börjat!
I dag har barnen och Thomas varit ute nästan hela dagen.
Eftermiddagen tillbringade de i tvättstugan...
Och nu är barnen ute en sväng till. Underbart med denna vinter, de har ju hur mycke som helst att göra ute.
Men efter sportlovet får det gärna bli vår!! Längtar verkligen dit....
Inne hos oss är det redan vår... Pärlhyacinter... Så fint.... Ljusstaken från Bruka köpte jag när vi va i fjällen, dalahästen också.






Pärlhyacinterna har jag planterat i en vanlig gammal glasburk.



I morgon är det Fettisdagen.
På jobbet skall vi baka och göra i ordning 1500 semlor.
Tidig morgon, halv sex står jag redo på jobbet!!
Så i kväll blir det natt tidigt...
Ha det gott mina vänner.
Kram Camilla.




11 kommentarer:

  1. Hej,
    vad härligt med sportlov, vi får vänta till vecka 9!
    Jag håller med dig, sen får det gärna bli vår!

    Jösses, tidig morgon å många semlor! Du är kanske inte så
    sugen på att äta en själv i morgon kväll:)

    må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Här har vi också sportlov och jag har tagit ledigt mån-onsdag. Idag har jag och dottern med två kompisar varit och bowlat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fint med lökar i glasburk, du har också ett jättefint kök! Ha det bra! Marie..

    SvaraRadera
  4. Ja ha Ni har sportlov nu.
    Gillar den svarta hästen skulle passa med en sån i min dalahäst samling.
    Men så många semlor....

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Camilla!
    Vilken söt häst och ljusstake från Bruka och vad fint med pärlisarna i en glasburk sådär:)

    Oj 1500 semlor!! Ja det är ju fettisdagen imorgon så de lär väl gå åt:)

    Ha en trevlig vecka!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Barnen här har sportlov nästa vecka så efter det kan våren komma här nere :-)

    Vackra bilder med fina saker..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. kommer ihåg ditt pepparkaksbak = mängder, semlor = mängder.
    Tur att du inte ska äta dem själv.
    vad snyggt du har fixat med burken mm, lite svart och tufft.
    Glöm inte att skaka loss armarna i morgon och stretcha ryggen lite emellan baken.

    SvaraRadera
  8. Åh herregud 1500 semlor!!!! Hoppas att ni får ett bra sportlov. Vi har nästa vecka.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Tack för titten hos mig!
    Kanon fina saker du köpt, jag gillar speciellt hästen.
    1500 semlor oj oj då gäller det att ligga i. Själv har jag inte ätit någon semla än, men det får nog bli en i dag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Vi har sportlov nästa vecka så ja snön får gärna ligga tills dess men sen får den smälta bort illa kvickt ;o)
    Åh jisses du lär drömma om semlor sen ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera