torsdag 3 december 2009

1500 pepparkakor...

Hej på er!!
Så fint väder vi haft nu några dagar, ett par minusgrader och sol!!
Det är så det skall vara på vintern!!
Här är det fortfarande pepparkaksdoft i huset, men nu är alla degar upp bakta.
Lite mer än 1500 pepparkakor som vi skall sälja och 300 mini hjärtan som vi skall bjuda på när vi har vår julmarknad.
Så nu kanske jag aldrig mer bakar peppisar....
I 3 dagar har jag bakat till och från, klagar inte för jag gillar verkligen det här med bakning!!
I morgon blir det förberedelser hela dagen inför marknaden på lördag.
Kransar och granris skall upp.
Stora hjärtan är bakta och de skall få lite kristyr på sej.
De skall pryda vårt lilla cafe som Vår kompis Jenny skall hålla i.
Där blir det nybakta lussekatter och pepparkakor men dom kakorna har vi köpt på burk!!
Tänk om det kunde bli så här fint väder som det va i morse...

Här är en pytte pytte liten del av alla pepparkakor.


Och en plåt av våra provsmaks kakor.

Och titta här...
Har puttat stolen från hallen alldeles själv.
All deg som ligger där hamnade i Melkers mage...
Undra hur den mår i morgon...





Nu skall jag sjunka ner i soffan med ett välförtjänt glas rött och lite ost som Thomas plockat fram.
Kvällen kommer nog inte bli så lång känner jag.
Så alla ni som bor i närheten av Borås, kom en sväng till vår lilla by Gesebol på Julmarknad på Lördag!!
Ha en bra torsdagskväll, kram Camilla.





13 kommentarer:

  1. Hjälp, vad många pepparkakor! Jag brukar tröttna efter en plåt eller två. Tycker aldrig att jag får dem tunna och goda, bara tjocka och degiga... Men papparkaksbak hör ju julen till... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Oj vad peppisar du har bakat.. Fina blev de..

    Sov gott när det blir dags för det och ha en bra fredag..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Oj vad pepparkakaor.Vad fina dom blev.Melker verkar trivas i alla fall.Ha en fin kväll ,vad gott ost åh lite rött va gott.Kramizar Rita.

    SvaraRadera
  4. Å herregud! Jag är imponerad, men blir ännu mer imponerad om du NÅGONSIN bakar peppisar igen!! =)

    Hoppas ni får en härlig dag på julmarknaden!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. oh my god ! du kan få anställning av typ Annas pepparkakor he he, jag förstår om du inte är så sugen längre... men de ser väldigt fina och goda ut och Melker har ju fått frossa lite, gött. Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej Camilla!
    Oj, vad många pepparkakor!
    Lycka till på julmarknaden!
    Vilka vackra naturbilder du visar, man blir glad av dem.
    Ha en mysig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder:)Har haft lika fint väder här, önskade man hade varit ledig och packat fikakorgen och gått ut med familjen på utflykt....Men det är bara att hoppas att det blir tid över i mellandagarna!

    SvaraRadera
  8. Hihi;)) Du är la för go!!!!
    1500 peppisar!!! Hjälp vilket jobb!!!!
    kan tro det va mjöl i hela huset nu då..o vilka armnuskler du måste ha nu!!!
    Aha,,,det är därför du bakar så mycket..nu kom jag ju allt på dig;)) hihi

    Ha det såå mysigt på marknaden o lycka till!! lyckost alla som får äta av dina peppisar!!!
    Som MElker tex!!;)) Så söt så söt!!!

    Kram Millan ♥

    SvaraRadera
  9. Jag måste säga att jag är imponerad! Jag brukar tröttna efter första plåten. Men superfina blev de. Lycka till med försäljningen i morgon.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  10. Oj det var inte dåligt med papparkakor du bakat! Klart man måste få provsmaka dem när mamma bakar, hihi.

    Ha en fin söndag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Wow, vilken mängd pepparkakor!!!
    Vad flitig du har varit!
    Hoppas det gick bra på julmarknaden.
    Ja, här har vi också lyckats ta den där berömda sprutan... Jag fick väldigt ont i armen, men sån tur är inget annat. Jo, jag hade faktiskt ont i ena armhålan i morse! Det står att man kan få det... Nu hoppas jag att det inte blir något mer.
    Ha en fin vecka!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  12. Jag glömde säga: Vilka härliga vinterbilder!!! Hoppas, hoppas att det är så till jul!

    SvaraRadera
  13. Åh, så mycket pepparkakor ni bakat. Vilket vackert vinterlandskap ni har hos er. Ha en fin dag!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera