måndag 15 juni 2009

Närodlat!!!!!!

Hej på er!
Då har den här helgen gått också, även måndagen och så är det kort vecka och allt!!
Håller på med allt här hemma, ute i landen, tvätt, städ och matlagning. Har lovat mej själv att ha tipp topp till midsommar! Skall bara mysa på midsommarafton. klä mej fint och ordna kransar till alla mina barn dricka gott och äta gott... Men vet att jag kommer gå i slitna kläder plocka de förban... blommorna som aldrig räcker till kransarna, och Frida som blivit så stor behöver väl inte ha någon krans... I värsta fall regnar det och är en massa knott...
Nä nu i år skall det bli en riktigt mysdag !!!!Till frukost i dag plockade jag in första rädisorna!! Kan man kalla närodlat, bara öppna altandörren och ta tio steg till landet!
Min fina pelargon som jag köpte för 10 kronor..

Fynd tycker jag, köpte 10 pelargoner för 100 kronor. Alla såg lite skruttiga ut men bort med gula blad och på med lite ny jord så tar de sej fort igen!!


Det är så roligt att se det växa!! Lite värme nu och det kommer explodera!!



Har alltid så bra hjälp, idag va det bara 2 rödlökar som blev förstörda!! Mormor här är din kratta som vi lånat utan att tala om...




I fredags åt vi färska räkor och ett gott vitt vin!! Mmmmm va gott det va!!






Ett tips till torsdag, då är det ju som en fredag. Det är ju så enkelt också.
Själva skall vi grilla lax på torsdag, jättelängesen vi åt det!
Hoppas veckan börjat bra för er alla, ses snart igen!
Kram Camilla.






14 kommentarer:

  1. Vilket härligt grönsaksland du fixat! Det är ju underbart att plocka av det man odlat själv, man känner sej så rik!
    Pluttig liten trädgårdsmästare du har där;-)
    Färska räkor, det var längesen. Perfekt mat såhär års när man inte har tid med timmar i köket!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. ja det var verkligen ett härligt grönsaksland.. Jag har inte så gröna fingrar så här har vi inget sånt, tyvärr för det är ju godare faktsikt..

    Vilken härlig hjälp du haft idag :-)

    Ha nu en bra fortsatt måndag..

    Kram
    mia

    SvaraRadera
  3. Hellojs...så fina rädisor..visst är det nåt extra när man odlat det själv!!!Ska med skörda lite snart!!!
    ooo räkor...våran fredaxat ju;)))))Så gott;)))
    Kramizzz♥

    SvaraRadera
  4. Räkor och vin, bra tips, ibland glömmer man hur himla gott det är. Dina planteringar är så fina, och jag ser att rädisorna redan är stora och smaskiga. Hoppas nu ni får en härlig midsommar.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej Camilla!
    Vilka fina odlingar du har :)
    Så härligt med färska egenodlade grönsaker!
    Räkor mmmmm..så gott...
    Det var så längesen jag åt det..
    Blev riktigt sugen när jag såg din härliga bild!
    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Titta vad det vuxit i landet-kul!!
    Jag skall inte städa alls till fredag,-nu har jag städat hysteriskt i 2 veckor,-nu blir det lugnt ett tag men go mat och dryck vill jag ha!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska grönsaksland!!!! Nu blir jag faktiskt avundsjuk. Kom på idag!? att jag inte sått någonting i år, vet inte varför det blivit så. Har suttit begravd bakom tyger i syrummet och bara sytt och förmodligen inte tänkt alls. Så det kan bli...:(
    Hoppas på lite värme nu så ni får njuta av allt det goda, det är en alldeles speciell känsla att gå till egna landet och plocka.
    Ha det gott!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka härliga bilder du visar!:-) Färska räkor och vitt vin är verkligen en höjdare, me like!:-) Kram på dig! Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej Camilla!
    Vad gott med egenodlade rädisor!! Verkligen närproducerat:)

    Jättemysigt grönsaksland ni har!

    Ha en skön midsommarhelg,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Tack snälla vännen....Mums vad gott med räkor, det är aldrig fel kan jag säga. Hihi hoppas att det blir som du vill på midsomkmar. Oj vad billiga pelargoner, ett klipp.

    Kramis Anne

    SvaraRadera
  11. Vilket fint grönsaksland ni har:) Oj va sugen jag blev på räkor nu!

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt inlägg! Jag känner igen att man vill ha det fint omkring sig och vill att barnen ska gå i rena och nystrukna kläder. Alla är sams och glada och man har tid att bara njuta. Precis som alla andra har det... tror man... Vilken bra hjälp du har i landet! Min 2-åring hjälper också mer än gärna till... Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Tack för din gulliga kommentar...Vilka fina o härliga bilder du visar...Och vad duktig du är på att odla! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  14. Åh jisses vad sugen jag blev på färska räkor nu då. Mums!! :)

    SvaraRadera