söndag 1 augusti 2010

Köksbilder.

Hej på er!!
Det händer inte mycke, låst man blir av regnet...
På förmiddagen va vi i alla fall ute med lite inredning till vår butik.
Nu är den på plats och skall bara byggas upp.
Och nu snart tror jag att jag skall trotsa regnet och ta Elin med mej för att plocka lite svamp!
Först kommer det lite köksbilder:
Köket är från HTH och är snart 3 år gammalt, lika nöjd än.
Lite konstigt för att vara jag som brukar tröttna väldigt fort..









Köpte oss en extra bred ugn. Kanon bra.
Lite krångligt i början när man skulle baka i långpanna, men nu är man van att räkna om i recepten.
Kommer ni i håg inlägget i går??




Bakade ju Hovets tårta till Elin som hade namnsdag..
Skrev ju att än så länge ser ju tårtan bra ut..
Kokade chokladsmet och vispade grädden..
Som sagt extra bred ugn måste man ju skarva 2 bakplåts papper på plåten.
Som Boris sa på Ullared så bunkrar man ju bakplåts papper, och har fortfarande kvar sen vi bodde i vårt förra hus van Ullareds handlare som jag är..
Finns ju på rulle så man kan klippa den längden man vill ha..
Skall bara göra åt det jag har först..
Skar tårtan på mitten och lyfte i pappret och skulle transportera tårtbotten till andra bänken.
Litet lätt poff och jag stod med ett tårtpapper i var hand och en miljard marängbitar på golvet..
Hör och häpna, hade ingen plan B, Så jag fick snällt plocka upp bitarna från golvet och börja pussla... Alla tyckte tårtan va sååååååå god!!
Sa aldrig att den hade legat på golvet och det va ingen som frågade varför det såg ut som Marängsviss heller!!
Hade min berömda ramsa jag brukar ta då och då när det hände..
Är ju ganska hetsig när det inte går som jag vill..
Men men va är väl en bal på slottet..
Ha det gott nu vänner så hörs vi snart igen!!
Kram Kram.






4 kommentarer:

  1. Gillar ert kök!
    Och du, det man inte vet om har man inte ont av!:)
    Jag har hamnat i motsatt läge, de nya ugnen är mindre än den gamla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. gud vad snyggt ni har det och en trasig maräng haringen dött av. Vill se bilder från affären snart oxå, när är det öppning?

    SvaraRadera
  3. Du har ett läckert kök!!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Vilket läckert kök du har.Bara så nyggt.Vad fint hjärtan.Gör du såna på beställning`?Önskar dej en skön söndag kram Rita ♥

    SvaraRadera