fredag 25 september 2009

Svart blir vitt!!

Hej på er!!
Idag har vi höstmarknad i vår lilla stad.
Jag och sönerna skall ta oss en tripp till Borås.
Erik måste verkligen ha nya skor. IGEN...
Fotboll på alla raster sätter sina spår.. Men det är bra de håller igång..
Jag tillhör de här mammorna som frågar barnen fall de inte kan sätta sej vid datorn lite, i stället för plocka de där i från. Barnen är jätte mycke ute och leker. Så jag köper gärna lite nya skor då och då.
Har ett nytt målar projekt, har ett par höga golv ljusstakar som är svarta, har flyttat runt de sen vi flyttade hit.. Vi har jätte mycke svart i vårt hem men just piffet blir så hårt när det är svart.
Nej de passar inte någon stans..
De här ljus stakarna var träfärgade målade de vita för några veckor sedan.
Har de i hallen och tycker de blev riktigt snygga.




Så nu kommer de här bli lika fina tror jag, skall ha stora grå ljus och fina band runt.



Här kommer de stå tror jag. Ser framför mej att det blir bättre än de svarta...

Har ju skaffat nya möbler för några veckor sedan i vardagsrummet. Är riktigt nöjd..
Men så finns det ju alltid detaljer man kan fixa och trixa med.
Satt och åt för några dagar sedan och jag presenterade några nya förslag för Thomas..
(Han är väldigt snäll och säger sällan nej!)
Utbrister Erik: Hur länge skall vi hålla på och göra om här hemma egentligen???
Då bröt Thomas och jag får kanske hejda mej lite... Men bara lite...
Hoppas ni får en bra Fredag!!
Kram kram.





7 kommentarer:

  1. De var verkligen jättesnygga, dessa vita ljusstakar. Kul med höstmarknad!
    Ha en underbar dag!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vad skoj med marknad i Borås.har jag varit på många gånger.Vad fint med ljusstakarna och kransen i hallen .Helläckert.Ha en underbar och mysig helg kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Hahahaha... Stackars barn som har ett föränderligt hem! :) Vi är kanske lite lika du och jag - nya idéer poppar upp hela tiden, men så brukar jag försöka hålla dem för mig själv tills jag hittar rätt tillfälle att presentera dem för min sambo. MEN, så är jag så sugen på idéerna att de vara väller ut ur munnen och så ser man bara hur TRÖTT han blir ibland. Stackarn! ;)

    Jag brukar säga att han ska vara glad att han har en kreativ flickvän. Hur kul vore livet annars? EGENTLIGEN?

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Emma.

    SvaraRadera
  4. Ljusstakarna blev jätte fina! Det är så fint att tända ljus nu när det är så mörkt ute på kvällarna!

    Visst är det kul att ändra om hemma. Vi ska ändra om lite i barnkammaren i helgen för att få in dockvrå sakerna till vår 2 åring.

    Ha en skön helg! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. De mindre ljusstakarna blev snygga så det blir med all säkerhet de större med när du är klar med dem :-)

    HA en bra fredag..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  6. Kul med höstmarknad. De där ljusstakarna var läckra.
    Det är roligt att ändra om lite ibland fast här blir det rejält gjort denna gång. :)
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vi har det precis likadant med vår son! Vi har köpt grusskor till honom det sista. Nästan de enda skor som tål fotbollsmatcher varenda rast på grusplaner!:)
    Fina ljusstakarna blev och de stora blir säkerligen lika fina!:) Hoppas få lite tid i helgen till pyssel.
    Kram

    SvaraRadera